About Me

My photo
Volgograd, Russia
I'm a 12 year old trapped in an 19 year old physique and I love pink :) Our heart is pink, and pink is a lovely colour. So, let's stick to the "fitrah" and let's make our heart a lovely heart too :D InsyaAllah.

Wednesday, April 18, 2012

Just my two cents.

Assalamualaikum Smile

Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan untuk menulis today.

Just my two cents. Kenapa? Sebab hari ni tujuan saya nak membebel je sebenarnya. Actually nak tulis semalam, right after finished watching korean drama, 49 days. Tapi komitmen yang jitu terhadap economy membuatkan saya menangguhkan sesi penulisan ini sehingga sekarang. Haha.

Okay. First thing first. Let be systematic.

Economics. Yes, saya belajar economics. Uni mewajibkan kami untuk ambil econs. Walaupun dalam mimpi pun tak pernah ada niat nak belajar, tapi saya tertakdir jua belajar econs. Satu subjek yang tak pernah saya pandang berat. Akhirnya hari ni dah habis. Econs tidak lah memberi impact yang besar dalam sanubari saya. Tapi, saya harap ilmu yang saya dapat sepanjang 1 sem ni ada jua gunanya.

(Haha,, sorry tiba tiba. Sebenarnya saya sangat tak suka tulis entry tanpa main point. Macam melalut2, macam sekarang tapi ahh pedulikan semua saya nak tulis jugak! ?*&^ what am I doing? –_____________- )

Kemudian, saya juga berjaya menghabiskan 49 days selama 4 hari. 49 days ni tak cliché, menarik dan tertarik. Walaupun agak mengarut tapi message cerita ni sampai ke hati saya. Life. Kadang2 saya rasa saya hidup seolah2 tak ingat bahawa mati tu akan tiba. Insaf insaf. Benar, cerita ni buat saya terfikir dan merenung sekejap. If there’s no tomorrow, where will be agak agaknya? So live today like there’s no tomorrow. Nabi pun pernah cakap, orang paling bijak tu adalah orang yang sentiasa ingat mati. Bukan lah saya mengajak anda semua untuk menjadi paranoid dan sentiasa resah dan gelisah. Sebaliknya segala kata2, perbuatan dan serba serbi yang kita lakukan tu haruslah berpaksikan untuk mencari redhaNya semata2. Wallahualam.

p/s : orang kata tengok cerita Korea ni bazir masa, lagha. Tapi tak boleh resist kan kadang2? Oleh itu, marilah menjadi manusia yang bijak, tengok, lihat, tonton, fahami, hayati, dan ambil pengajaran. Tapi jangan lupa pilih cerita. Konklusinya, jadi bijak!

2 months. Lebih kurang 2 bulan lagi sekali lagi saya akan landing di negara tumpah darahku Malaysia. Haha. Balik ni, banyak benda harus saya settle. Kad Maybank. Praktikal. Lesen kot? Program2. Makin besar, makin banyak tanggungjawab. Saya baca satu artikel, dia kata, “Freedom comes with responsibily”. Ye, benar tepat sekali. Dulu masa kecik2 saya rasa mcm tak bebas, tp masa tu sy free sebenarnya. Free dari tanggungjawab. Sekarang, besar walaupun tak panjang sangat, sudah mencapai tahap mokhsya (freedom, sorry, bahasa philosophy), tapi diri ni tergari(over) dengan segala bagai tanggungjawab yang bertenggek di bahu ibarat burung bertenggek di pokok. Excited untuk practical sebulan. Finally saya masuk hospital(figuratively).Literally dah banyak kali lah masuk hospital. Kat sini ada juga kelas di hospital, tapi bukanlah seharian di hospital. Excited tapi takut sebab saya tiada kawan. Tapi, marilah pula menjadi manusia tabah dan kuat. Medic bukan untuk manusia manja. (terasa sungguh berkaliber hak tuihh berkata begini). Rabbi yassir wala tuassir. InsyaAllah Smile

Okay la. Till then, assalamualaikum! Smile

2 comments:

  1. haah 49 days best n x cliche; drama korea pertama utk tahun ni! haha..time kasih atas recommendation abg fakhri n adik nawal haha

    wlupn nmpk cm citer cinta tp rasenye ble tgk sampai abis, sikit je part cinta. part cinta sche-e-du-lor yg cliche n cintun habis haha..tp cte tu emphasize frenship n family ties. in the end, xde sape yg dpt bercinta happily ever after pun but semua org lead a happy life--what a unique ending for a korean drama. haha..

    n bila dianalisis (cewah!), cte tu nmpk sgt 'keduniawiannya'. sebab dh mati pun masih care ttg what people feel about u. peluang utk hidup bkn diminta kt tuhan tp pengharapan kpd manusia. something to ponder gakla.

    btw disebabkan dlm cite tu sgt suka encik scheduler, saya telah menonton daram 'the moon that embraces the sun'. recommended! saya suka tgk cte korea zaman maharaja. hehe sbb biasanya ade byk value. cte tu cte cinta tp byk jgk yg boleh direnungkn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. plus, die tak happy ending. so mcm, that's life. kita takkan selalu dpt happy ending kan? haha encik scheduler best! tp tak logik lah encik scheduler sebenar mcm tu bahaha!

      Delete

Daisypath Graduation tickers