About Me

My photo
Volgograd, Russia
I'm a 12 year old trapped in an 19 year old physique and I love pink :) Our heart is pink, and pink is a lovely colour. So, let's stick to the "fitrah" and let's make our heart a lovely heart too :D InsyaAllah.

Wednesday, November 10, 2010

My Today :)

Assalamualaikum pembuka bicara .

Hai :D

Hari ni saya sangat seronok! Saya puasa hari ni, yay! Puasa di Russia sangat seronok, lagi lagi masa late autumn ni, maghrib pukul 4.30 petang! Bahagia kan? Tapi saya berbuka lewat 1 jam sebab kelas habis pukul 5.20. Dan malangnya hari ni tak ada rehat masa kelas. Terpaksa lah menahan perut yang sangat lapar itu. Tak apa, perut sangat sabar dan baik. Dia senyap sahaja, tak nak merunsingkan saya barangkali. Jadi balasan untuk perut yang beratitud sangat baik, saya isi dia dengan jus oren dan roti coklat. Sedap! Sekarang saya sedang tunggu Jiha (group memasak ) sedang siapkan dinner.

OKAY, what happen around the world today?

Saya mahu berbicara tentang SOLAT hari ni. Oh, jangan salah faham. Ini bukan sesi tazkirah, sekadar mahu berkongsi “what happened to me”. Hari ni saya tak berjaya menyimpan wudhu yang diambil awal awal di hostel. So saya pun pergi ke tandas untuk berwudhu. Beginilah situasinya :

-masuk tandas-

-OKAY, tandas ni sangat penuh dengan org Ruski (Russia)-

-whatever lah, jom amek wudhu-

-tanggalkan apa apa yang patut-

-bergerak ke sink dan mula mengambil wudhu-

-ERRRRR, kenapa semua mata pandang saya?-

-pelik sangat ke?-

-relax2. Amek cepat2-

-FUHHH, finished!-

-okay jom keluar cepat2-

Okay, lebih kurang macam tu lah. Even saya dah stay about sebulan stgh kat sini, today adalah hari yang saya rasa semua orang pandang sangat pelik bila tengok saya berwudhu. Pandangan diorang macam macam tafsiran lah. Maybe diorang terpegun kot tengok betapa “pembersihnya” saya. Mencuci dengan teliti sekali. Sabar je lah!

Ini cerita lain pulak. NASIRUDDIN MANSOR. Ini adalah groupmate saya. Hari ni, dia berkarya dengan sangat baik. Kerja seni nya boleh dipuji. Oh Nasir, seronoknya essay kamu!

NASSIRRRRRR!!! –rasa seperti mahu menjerit-

Why? Nak tahu? Teruskan membaca.

Homework Russian language : make an essay about clothes. Make a story.

Nasir’s answer sheet : -in Russian Language-

Translation : tomorrow will be my best friend, Nawal’s wedding. She will wear…..BLA BLA BLA….. And her husband _ _ _ _ _ will wear…BLA BLA.

NASSIRRRRRRR! Kureng asam kamu. Berblusher free aku depan lecturer tadi! Sangatlah bijak dan menarik jawapan kamu. Hu. Pernah dengar pantun ni :

ADA UBI ADA BATAS, ADA HARI AKU BALAS. Wahahahak. Nantikan!

(hehehe, kepada Nasir : ini gurauan semata mata)

Hari ni bumi Volgograd sangat berkabus! Saya terasa seperti berada dalam filem Sweeney Todd. Dan saya adalah watak penakut. Snow nak turun barangkali.

Baiklah, saya berceloteh lain hari lain masa pula ye? Sangat teruja bila ramai kawan nak follow blog. Famous jugak aku ye?

Salam 1Volgograd. _dr Nawal_

10 comments:

  1. siapakah????HAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. your husband.hahahaha.name di censored tu

    ReplyDelete
  3. yeke x penting.hahaha

    ReplyDelete
  4. kurang asam!!ngumpat ak lam bl0g kau ea??ha3!!

    ReplyDelete
  5. awk basuh kaki kat sink jugak ke?
    if so, has it ever crossed ur mind that maybe the Ruskis thot of it as disgusting? hahaha! coz its whr they wash their face.

    ReplyDelete
  6. HAHAHAHAK. agak arrr, basuh lah kaki, kalau tak mana sah. hiih.

    diorang mmg suke pandang pelik. malas kesah. haritu alin solat kat koridor. pandang cm kite wat ape je.

    ReplyDelete
  7. dlm hati diorg: "TERRORIST TERRORIST!!" kot. Russians mne takot terrorists dowh. diorg pn slalu jd villain dlm movie.

    ReplyDelete
  8. HAHAHAHAk

    ade pakcik tu marah alin n d geng kot haritu! die kate, if u speak malay, i assumed you as terrorist.
    WOOOO. rase cool gilaaa, aku yang comel pn kate terrorost. how cool i am!

    ReplyDelete

Daisypath Graduation tickers